czwartek, 7 lipca 2016

Zupa jarzynowa z zielonym groszkiem.

Dietetyczna, aromatyczna, przepyszna zupa. I super wygląda dzięki kurkumie:) Przepis znalazłam na blogu Qchenne Inspiracje  Troszkę tylko zmieniłam składniki, patrząc na nasze gusta i zawartość lodówki:)



Składniki:
3 pietruszki
3 marchewki
2 młode małe selery
por
2 ziemniaki
1 szklanka mrożonego groszku
1,5 l rosołu (może być woda)
1 łyżeczka masła klarowanego
sól
kurkuma
pieprz ziołowy
lubczyk suszony
kozieradka
0,5 łyżeczki curry



Sposób wykonania:
Na klarowanym maśle podsmażyłam por pokrojony w plasterki, dodałam starte na tarce o dużych oczkach marchew, seler i pietruszkę. Wszystko razem dusiłam kilkanaście minut, po czym dolałam rosół. Dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki i gotowałam całość do miękkości warzyw. Na koniec wsypałam do zupy rozmrożony groszek i doprawiam solą, kurkumą, curry, lubczykiem, kozieradką i pieprzem ziołowym. Gotowałam jeszcze kilka minut.

Zupa bardzo smakowała całej mojej rodzinie, na stałe zagości w naszym menu. To fajna odmiana po pomidorowej. Zupy jemy codziennie, ale za sprawą moich dzieci co druga zupa to pomidorowa w różnych wersjach. Uwielbiają:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz