wtorek, 4 października 2016

Babka cukiniowa.

Sezon na cukinię trwa, więc zapraszam na pyszną babeczkę z cukinią, pestkami dyni i żurawiną. Przepis znalazłam na Moich Wypiekach, dostosowałam go do naszych potrzeb. Część białej mąki zastąpiłam mąką orkiszową pełnoziarnistą, zmniejszyłam ilość cukru i zastąpiłam biały trzcinowym. Ciasto jest lekkie, bardzo delikatne i długo świeże.



Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mąki orkiszowej pełnoziarnistej typ 1850
niepełna szklanka cukru trzcinowego
0,5 kg startej cuknii (ok. 2 szklanek)
2 jajka
150 g masła
2 łyżeczki sody
100 g pestek dyni
100 g żurawiny
1 łyżeczka cynamonu
odrobina gałki muszkatołowej



Sposób wykonania:
Jajka zmiksowałam z cukrem i rozpuszczonym masłem. Dodałam startą cukinię, mąkę przesianą z sodą oraz przyprawy i całość wymieszałam na najniższych obrotach miksera. Na koniec dodałam podprażone pestki dyni i żurawinę.

Dwie małe formy keksówki o wymiarach 24x11cm wyłożyłam papierem do pieczenia, wlałam do nich masę i piekłam ok. 60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



I dzisiaj diy z przymrużeniem oka:) Moja córka Marta bardzo się nad nim napracowała :):):)



Po poważne inspiracje diy i nie tylko zapraszam na stronę http://kobieceporady.pl/, zwłaszcza  pomysły na jesień warto teraz wykorzystać.

1 komentarz: