środa, 23 listopada 2016

Pierniczki glazurowane. Bez miodu.

Dzisiaj przedstawiam pyszne pierniczki dla zabieganych:) Szybko się je robi i nie muszą leżakować, od razu są miękkie. Są pyszne i bardzo aromatyczne.



Składniki:
330g mąki
200g cukru
1 jajko
130g kwaśniej śmietany 18%
1 łyżka kakao
2 łyżeczki przyprawy do pierników
skórka starta z jednej cytryny
0,5 łyżeczki sody

lukier
sok z 1 cytryny
cukier puder



Sposób wykonania:
Jajko, cukier, śmietanę i sodę zmiksowałam. Dodałam resztę składników i całość wymieszałam dłońmi. Ciasto powinno być dosyć klejące.
Lekko zwilżonymi dłońmi formowałam z ciasta kuleczki i układałam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

Lukier. W dużej misce rozmieszałam sok z cytryny z cukrem pudrem. Konsystencja powinna być w miarę rzadka. Do lukru wrzuciłam wystudzone pierniczki i odstawiłam na kratkę kuchenną do wyschnięcia. Przepis znalazłam tutaj.


1 komentarz: